woensdag 10 februari 2016

THAILAND - DEEL 3

Dinsdag 9 februari

Vandaag hebben we een luie dag gehad. Eerst begint de dag na het douchen en aankleden met het ontbijt. Laurence neemt standaard eerst rijst of noedels.

Hierna hebben we natuurlijk, in de lounge van het hotel, even alle apps, mail, nieuws, facebook, Wordfeud e.d. bijgewerkt. Daarna zijn we ons gaan omkleden om op het terras bij etage 3 in de zon te gaan liggen. Het was 25◦ C met een beetje wind, heerlijk, maar ook heel verraderlijk. Laurence is al behoorlijk verkleurd, eerst ziet hij zo rood als een kreeft, maar na een paar dagen wordt hij poepiebruin. 


Omdat we veel rondom het hotel zijn blijven hangen zal ik hier iets over vertellen. Het bestaat uit 2 gebouwen, beide 16 verdiepingen hoog, die op de begane grond door gangen met elkaar verbonden zijn.

Buiten is het subtropisch zwembad, wat stromend water heeft, en een aangelegde tuin met palmbomen. In de gangen vindt je aan het begin van gebouw 1 de receptie met de ingang naar de ontbijtzaal (open van 06.00 – 10.00 ) en tegenover de receptie het Sunset restaurant wat de hele dag geopend is.         
De receptie van gebouw 1 . . . .


           
gefotografeerd vanuit restaurant Sunset






















Laurence met een potje Chinese thee

De ingang van het restaurant



















































Verderop, de gang naar gebouw 2, begint na de receptie met een soort souvenirs winkel en daar tegenover een bowlingbaan. Deze is behoorlijk groot, 10 banen. Dan is er nog een internetcafé, een karaoke bar, een beauty salon en een snooker-pub, voordat je in de lounge van gebouw 2 komt. Ook hier grenst weer een restaurant aan. Dit zit ’s avonds altijd vol met Aziaten. In beide gebouwen zij ook nog groepen met telefooncellen. En toiletgroepen die continu worden schoon gemaakt.
Telefooncellen bij gebouw 2

Telefooncellen in gebouw 1


       



























Wij verblijven op de 8ste etage. Op de 3de etage is een Spa, sportaccommodatie, massagesalon en dakterras met ligbedden en een zwembad. Hier liggen voor iedereen die gebruik maakt van een ligbed, schone blauwe badlakens klaar.
Op de 16de etage is ook nog een restaurant maar zo ver zijn we nog niet gekomen.

Het middageten hebben we vandaag overgeslagen, maar ’s avonds hebben we dat wel ingehaald, met soep vooraf en Chinese thee toe.
Laurence had Kip curry met cashew noten en ik had een Steak Jomtiem met gepofte aardappel en groenten. Hierbij hadden we een vers fruitsapje. Die van mij heette Pink Star.

We hadden beide moeite met wakker blijven en zijn vroeg gaan slapen.


Woensdag 10 februari

Vannacht heb ik onrustig geslapen en ben ook nog een keer wakker geschrokken van, wat ik dacht alarm was, maar een maaimachine bleek te zijn. Volgens Laurence heb ik hem bijna uit bed geduwd en heb ik in mijn slaap liggen praten.
De enige mug in het hotel, heeft mij natuurlijk van de week te pakken gehad, ik was vergeten Deet te sprayen, daardoor ook flink jeuk gehad en de 2 muggenbulten die ik nu rijk ben (enkel en ellenboog) heb ik dus open gekrabd.    
Na het douchen en aankleden, zoals gebruikelijk eerst weer naar het ontbijt. 












Daarna hebben we nog even in de lounge onze gebruikelijke berichtjes e.d. bekeken. Toen zijn we naar het strand gelopen en hebben daar op de grote stenen bank die er staat, lekker in het zonnetje gezeten en wat foto’s gemaakt.
















     
11.00 uur locale tijd: Ik heb mij in mijn badpak gehesen en ben naar het zonneterras op de 3de etage gegaan. Was daar de enige. Het was er nu warmer dan gisteren, want er stond minder wind. Laurence bleef op de kamer, want hij wil zijn huid even wat rust gunnen. Na ongeveer 1,5 uur ben ik ook weer terug gegaan, want ik moet erg oppassen dat ik niet verbrand met mijn bleke huid.
Laurence had natuurlijk van mij ook een foto gemaakt vanuit onze hotelkamer

De vrouw met die dikke witte benen ben ik   
Om 13.30 uur zijn we gaan lunchen en daarna wilde Laurence een eindje wandelen. Hij wilde naar Boeddha Hill gaan, waar een levensgrote Boeddha staat. We waren nog maar net een kwartier aan het lopen, toen Laurence een taxi aanhield, waar we de weg verder mee vervolgd zijn. Dit was maar goed ook, want het bleek een behoorlijke klim naar deze bezienswaardigheid te zijn.
Uitzicht over Pattaya


Hier werden veel foto's gemaakt 



















Eerst stopte de taxichauffeur halverwege, waar hij ons maande om het uitzicht over Pattaya te aanschouwen. Hier was het al behoorlijk druk, met fotograferende mensen. Wij hebben hier natuurlijk ook foto’s gemaakt.        










                 


     










































Daarna bracht hij ons verder de berg op naar de “Big Boeddha”Hij vroeg ons of hij op ons moest wachten om ons weer terug naar het hotel te brengen. Daar hebben we dankbaar ja op gezegd. De prijs was het, wat mij betreft, waard.
     
Terug in het hotel hebben we wat gedronken en de foto’s gedownload. Ik ben mijn verhaal gaan schrijven en Laurence is even naar de bank gegaan. Toen hij terug kwam, had hij een cadeautje voor mij bij zich. Een mooie witte pareo met een bloemenprint van rode hibiscus.
Lief toch . . . . 
Nu is hij TV aan het kijken, er is iedere dag wel een aflevering van Star Wars en ik ga even relaxen. 

Om ongeveer 18.00 uur zijn we gaan eten. Weer bij het Sunset restaurant uiteraard. 




En daarna in de lounge gaan internetten, waar ik deze blog online zette. Ik denk dat we zo weer naar onze kamer vertrekken om te gaan slapen, want hier is het inmiddels al een tijdje behoorlijk donker. 

O ja nog even over het weer. Het is hier iedere dag in de ochtend 23 graden en dat loopt op tot 30 graden. Maar doordat er een briesje staat is het wel uit te houden. Als we ons bewegen met een traag tempo. 

Liefs Marian  en Laurence

Geen opmerkingen:

Een reactie posten